Ku pamięci: succotash i zwęglone krewetki

Dom! Domek! Domuś! Domunio! Jestem w domu!

Po niemal dwóch miesiącach tułaczki, najpierw w Stanach, później na morzu Śródziemnym, wróciłam do domu!

Zanim jednak rozpocznę serię postów poświęconych najlepszemu wyjazdowi w mojej skromnej karierze podróżnika, muszę wrzucić tu kilka zdjęć z Louisiana Jazz Kitchen – nowoorleańskiej restauracji w Kansas City.

Tak, wiem, gdzie jest Nowy Orlean, a gdzie KC, przez „nowoorleańska restauracja” należy rozumieć „nowoorleańska kuchnia”.

Otóż Louisiana Jazz Kitchen to miejsce, gdzie Quentin Tarantino mógłby znaleźć inspirację, lub umiejscowić plan kilku swoich filmów, z „Od zmierzchu do świtu” na czele. Jest to również miejsce, gdzie można skosztować root jazzu, prostych, sycących i przede wszystkim smacznych specjałów kuchni z południa Stanów, a jeśli odpowiednio zaprzyjaźnić się z barmanem – nawet spaść pod stół.

Na moim talerzu znalazły się mocno grillowane krewetki, podane z ziemniakami w mundurkach i succotash, czyli polanym masłem miksem kukurydzy, papryki, pomidorów i fasoli limeńskiej, zwanej półksiężycowatą.

Fasola limeńska, zwana półksiężycowatą, z racji powiązań rodzinnych, smakiem przypomina bób. W moim odczuciu jest jednak mniej mączna i mniej słodka. Rośnie w ciepłym klimacie Ameryk Środkowej i Południowej.

Succotash jest również jednym z tradycyjnych dań (lub przystawek) święta Dziękczynienia. Jak plotka niesie, przepis pochodzi od rdzennych Indian ze wschodniej części kontynentu.

W Louisiana Jazz Kitchen można również znaleźć to, z czego Nowy Orlean słynie – voodoo!

 

5 thoughts on “Ku pamięci: succotash i zwęglone krewetki

  1. W końcu do Ciebie dotarłam, podróżniczko. Czekam na dalsze wpisy. O jedzeniu także, bo zawsze jakieś ciekawostki podajesz i bywasz tam, gdzie ja raczej nie będę. No i masz „oko” i smak „do żarcia”, prawda?

Zostaw komentarz, będzie mi miło! :)

