Klub fajnych kobiet

Czas pewien temu, jakoś zaraz przed, albo zaraz po miesiącu spędzonym w Stanach, zaciągnęłam się do wirtualnego, blogowego klubu – Klubu Polek na Obczyźnie. Inicjatywa spodobała mi się od razu – miejsce w sieci skupiające blogujące Polki-emigrantki.

Z racji ostatnich wypraw (od miesiąca jestem w Polsce!), stałam się jednak najmniej chyba produktywnym członkiem… Od tego posta począwszy, zamierzam jednak zaległości nadrobić!

Pierwszy klubowy post jest pod tytułem „Moje złote myśli”, czyli zabawa w skojarzenia z miejscem obecnej rezydencji. Do dzieła więc!

  1. Imię/kraj/ *miasto – Marta/ZEA/Dubaj
  2. Najfajniejsze – jest to, że jest to miasto emigrantów – ponad 80% populacji to ekspaci. To, że praktycznie nikt nie jest tu u siebie sprawia, że w jakiś sposób czuję się do tego miejsca przynależna.
  3. Najpiękniejsze – konie, samochody, drapacze chmur, sklepy…
  4. Ciekawe – jak będzie wyglądał Dubaj za 20 lat ;)
  5. Coś pysznego – jest bardzo łatwo znaleźć. W określonych porach roku można tym czymś nawet w głowę dostać, jak spada z drzewa (daktyle!).
  6. Uwielbiam – wygodę życia! Spotkania na basenie (praktycznie każde osiedle czy apartamentowiec ma swój własny albo nawet swoje własne), darmowe drinki dla kobiet w luksusowych hotelach, parkingi z waletami, którzy wyręczą w parkowaniu samochodu, obsługę, która za mnie pakuje moje zakupy do siatek, bliskość morza i resortów wypoczynkowych.
  7. Nie cierpię – psycholi na drogach, dzikich tłumów w centrach handlowych (weekendy wyglądają jak popołudnie w supermarkecie na dzień przed Wigilią) i 3-4 miesięcy w roku, kiedy temperatura oscyluje w okolicy 50C a wilgotność wzrasta do ponad 90%…
  8. Do pozazdroszczenia – pogoda (z wyjątkiem w/w. 3-4 miesięcy), morze, autostrady… brak podatków :)
  9. Dziwaczne – … trudno wymienić w jednym zdaniu… Co dziwi bardziej… koń w centrum handlowym czy wielbłąd na tylnym siedzeniu samochodu osobowego… Okulary za ponad 400 000 czy może muffinka za ponad 20 000…
  10. Brakuje mi tutaj – świeżych warzyw i owoców… pomidorów pachnących pomidorami, czereśni za mniej niż 200pln/kg, twarogu na sernik, serka waniliowego homogenizowanego… generalnie – dobrego, świeżego jedzenia. I zieleni. Dzikiej. Obecnej. Choćby chwastów.

Odpowiedzi na powyższe pytania udzielone przez inne klubowiczki, można znaleźć tutaj.

logo

6 thoughts on “Klub fajnych kobiet

  1. Super :-). Najlepsze te wielbłądy :D
    Byłam zapraszana do tego klubu, ale mając skłonność do unikania wszelkich „społecznościówek” jakoś się nie przyłączyłam. Teraz mnie zachęciłaś, chyba zajrzę, może się zaciągnę jednak … :-)
    Życzę cudownego pobytu w kraju. Pozdrów ode mnie Polskę naszą zieloną! Miesiąc temu wyjechałam, a już tęsknię, tęsknię potwornie!

  2. Marta, boskie:)
    uśmiałam się z tych chwastów i czereśni za 200 pln..
    a jeśli to Cię pocieszy – we Włoszech (gdzie jest ok. 400 różnych rodzajów serów) twarogu na sernik nie ma… cóż, masz za to morze i daktyle!!!
    pozdrowienia!

  3. Moja firma rozwija eksport nabiału, w ubiegłym tygodniu rozsyłałam pismo po ambasadach, w tym chyba i do ZEA poszło, więc a nóż widelec coś tam do Was, do Dubaju, od nas (nie powiem, będę się czuła, jakby to było ode mnie osobiście! :P ). A Ty mi wtedy eksportuj widok wielbłąda w… tico np., ok? :P

    1. Jak eksportujecie twaróg potrójnie mielony na sernik, to wykupie całą paletę :D a tak poważnie, chcesz kontakt do gościa, który importuje żywność z Polski i dystrybuuje na miejscu? :)

      1. Musiałabym dopytać w dziale jakości, ile razy mielimy twaróg na sernik :) A kontakt właściwie i by się przydał, jeśli interesowałby go nabiał (o ile już go od nas nie ma)

Zostaw komentarz, będzie mi miło! :)

