Ripley’s w Kopenhadze

W końcu.

Zebrałam się. Z szafy wyciągnęłam aparat fotograficzny, z aparatu zapełnioną kartę pamięci. Z komody kabelek. Z szuflady – zewnętrzny dysk. Usiadłam, włączyłam komputer, wzdychnęłam (przeciągle i namiętnie, nad czekającą mnie żmudną robotą), wybrałam muzykę, zjadłam trochę chipsów i zabrałam się do pracy.

Trzy godziny później bajzel zniknął, a jego miejsce zajęły pięknie uporządkowane, zsynchronizowane foldery zdjęć. Od 2009 roku aż do dnia dzisiejszego. Wszystko według dat, miejsc i wydarzeń. Bez duplikatów, przypadkowych dokumentów i zbędnych plików.

Mogę wrócić do publikowania ;)

Zacznę od odwiedzin w Muzeum Ripleya w Kopenhadze.

O panu Robercie Ripleyu nie będę się rozpisywać, skrótowo powiem, że był to żyjący w pierwszej połowie XX wieku amerykański rysownik komiksów, przedsiębiorca, antropolog amator i prezenter telewizyjny. Prowadził show, w którym przedstawiał dziwactwa z całego świata. Zbierane przez niego ciekawostki cieszyły się na tyle dużym zainteresowaniem, że w końcu otworzono ich galerię. Obecnie, galerii takich, zwanych Ripley’s Wierzcie lub Nie! jest kilkanaście (-dziesiąt?) na całym świecie, m.in. w Kopenhadze, Londynie i wielu miejscach w Stanach.

miniaturowe rzeźby wykonane w/na łupince orzecha włoskiego oraz obrazek namalowany na odwłoku żuczka
miniaturowe rzeźby wykonane w/na łupince orzecha włoskiego oraz obrazek namalowany na odwłoku żuczka
miniaturowe narzędzia oraz rzeźby
miniaturowe narzędzia oraz rzeźby (słonik widoczny w szkle powiększającym)
malowidła na skrzydłach nietoperza
malowidła na skrzydłach nietoperza
obraz z 5000 znaczków pocztowych
obraz z 5000 znaczków pocztowych
obrazek z chleba tostowego
obrazek z chleba tostowego
bębenek słuchowy wieloryba oraz wałek do zwalczania cellulitu z połowy XX wieku
bębenek słuchowy wieloryba oraz wałek do zwalczania cellulitu z połowy XX wieku
kobieta z plemienia Djerma nosząca kłódkę zamiast kolczyka
kobieta z plemienia Djerma nosząca kłódkę zamiast kolczyka
kobiety z plemienia Padaung zaczynają już jako dziewczynki, od pięciu obręczy, by w wieku lat 25 mieć szyję długości 38cm
kobiety z plemienia Padaung zaczynają już jako dziewczynki, od pięciu obręczy, by w wieku lat 25 mieć szyję długości 38cm
w 1930 roku pewien artysta cyrkowy znany "Trójpiłkowym Charliem" był w stanie zmieścić w ustach 3 piłeczki i... gwizdać
w 1930 roku pewien artysta cyrkowy znany „Trójpiłkowym Charliem” był w stanie zmieścić w ustach 3 piłeczki i… gwizdać
człowiek z 4 źrenicami
człowiek z 4 źrenicami

last

Zostaw komentarz, będzie mi miło! :)

