Lesbijeczka

– My w Chile wszystko zdrabniamy: imiona, nazwy własne, rzeczowniki… – powiedziała odstawiając wysoką, mocno powyginaną szklankę z niewielką ilością Mojito na dnie – na przykład na Ricardo wołamy Ricardato, na mnie, zamiast Pati – Patita, na Anę – Anita – dodała wyjaśniając.

Zdjęła z kolan torebkę, przysunęła się odrobinę i pociągnęła mnie za ramię, zbliżając swoje usta do mojego ucha.

– Wiesz jak po hiszpańsku jest „lesbijka”? – wyszeptała.

– Nie mam pojęcia – odpowiedziałam zgodnie z prawdą.

– Lesbiana [wymawiane lesviana]. W zdrobnienu „lesbianita” [wym. lesvianita]

– Okej… i? – zapytałam ostrożnie, ciekawa do czego zmierza ten wątek rozmowy.

W odpowiedzi usłyszałam historię, która wprawiła mnie w histeryczny śmiech.

Otóż dawno temu, w swojej pierwszej pracy w chilijskim ministerstwie spraw wewnętrznych, Pati pierwszego dnia została oprowadzona po biurze przez swoją szefową. Kobieta owa była dosyć rzeczowa i w związku z tym, przedstawiając pozostały personel po prostu rzucała imionami wskazując poszczególne osoby. W pewnym momencie, mierząc palcem w kierunku dosyć odległego kąta pomieszczenia, gdzie siedziały dwie młode dziewczyny, powiedziała lesvianita. Pati była zszokowana. Tak po prostu? Na głos? Przy wszystkich? Wytykać komuś orientację?

– Żartujesz, prawda? – zapytała przełożonej.

– Nie, czemu miałabym to robić?

Przez dwa tygodnie Pati chodziła zdezorientowana zachowaniem szefowej.

Po dwóch tygodniach okazało się, że w kącie siedziały Lesvia i Anita.

źródło: 123teachme.com
3 thoughts on “Lesbijeczka

Zostaw komentarz, będzie mi miło! :)

