Nie mogę przestać się dotykać

Konkretnie, nie mogę przestać dotykać swoich włosów.

We wtorek wybrałam się do fryzjera. Okiełznać czuprynę, odsłonić sobie widok na świat, wcześniej szczelnie przysłonięty przydługą grzywką oraz, po raz pierwszy, poddać się zabiegowi z keratyną.

Nie jestem z tych, co wierzą w cuda. Jestem z tych, co wszędzie doszukują się Photoshopa i edytorów wideo.

Nie wierzę w gładkie, lśniące, sypkie włosy modelek z reklam szamponów i odżywek. Uściślając, nie wierzyłam.

Zabieg z keratyną mnie nawrócił.

Jako posiadaczka włosów ni to prostych ni to kręconych, niesfornych, żyjących własnym życiem, które pozostawione bez prostownicy nadają mi niepowtarzalny wygląd wściekłej owcy, nie wiele miałam do stracenia. Do salonu więc przybyłam, zabieg zrobiłam i z lokami zwyciężyłam.

Moje włosy są gładkie, lśniące, sypkie. Proste. Nie wymagają układania. Wycieniowane warstwy ładnie podkreślają lekkość fryzury. Nic mi się nie wygina, wykrzywia, przekręca lub odstaje. Żadnego sterczenia, napuszenia czy innych niuansów. Elastyczne. Lekko unoszą się przy nasadzie. Nie jakieś klapnięte bez życia.

Mam włosy jak z reklam szamponów i odżywek!

to naprawdę tak wygląda!
źródło: gazeta.pl

Męską część publiki tego bloga proszę o wybaczenie.

26 thoughts on “Nie mogę przestać się dotykać

    1. Dziś umyłam je po raz pierwszy, dlatego dopiero dziś o tym piszę, bo miałam te same obawy co Ty. Tak – przetrwały mycie!

      Ale, należy je myć szamponem bez SLS (jakieś sole powszechnie dodawane do większości szamponów). Taki szampon można kupić w salonie fryzjerskim, za ponad 100dhs, lub, pójść po rozum do głowy i udać się do supermarketu do działu z produktami dla dzieci (są z definicji delikatniejsze) i wyszukać taki, który tego SLS nie ma. Na chyba 5 rodzajów znalazłam jeden bez SLS za 30dhs..

      Zabieg utrzymuje się od 3 do 5 miesięcy, zależy od tego jak kto „się prowadzi”. U mnie pewnie krócej to będzie po pływam w chlorowanym basenie i w słonym morzu, ale liczę na jakieś 1,5 miesiąca.

    1. Kiedyś zrobiłam sobie trwałą.. też było fajnie. Bo widzisz, gdybym miała kręcone zupełnie – to bym po prostu miała kręcone. Jakbym miała proste – problem znika. Ja mam typ fryza bezkształtnego. Kołtun jeden i tyle ;) Więc w którąś stronę muszę go kierować, tym razem wypadło na prostowanie ;)

  1. Jestem takim samym niedowiarkiem jak Ty..ale jak widać zamiast wątpić..lepiej spróbować na własnej skórze..(lub w tej sytuacji na włosach) :)

    Ja jak ja..ale córe to chyba zabiorę na taki zabieg jak podrośnie (czterolatki chyba nie wypada,nie?) :D ..bo jej loki doprowadzają mnie do szału..wszyscy podziwiają jej włosy, ale nie wiedzą ile się człowiek umorduje żeby je doprowadzić do ładu..na razie wybieramy się na zabieg (obcinania!) zanim osiwieje przez ta jej czuprynę :)

    1. Sama podziwiałam jej włosy :) wiesz, tutaj jak szukałam odpowiedniego szamponu, natknęłam się w sekcji dla dzieci na szampony do włosów kręconych, ułatwiające rozczesywanie. Pewnie wymogi rynku, gdzie mieszają się włosy afro z azjatyckimi.. Strach pomyśleć, co moje dzieci będą miała na głowie, bo mąż ma po tatusiu 100% afro. Nadzieja w genach moich i jego mamy lekko podchodzącej urodą pod typ kaukaski :)

      Ten zabieg jest też trochę toksyczny. Naczytałam się w sieci o strasznie groźnym formaldehydzie, który jest w czasie zabiegu uwalniany, więc domagałam się i dostałam maseczkę na nos i usta. Choć nie wiem na ile to pomogło, bo to nie maska przeciwgazowa tylko taka zwykła „chirurgiczna”.. No i oczy mnie szczypały po samym wejściu do salonu. W ramach podziękowania wczoraj zadzwoniłam do Dubai Health Authority z „zapytaniem” (żeby nie powiedzieć skargą) :P zobaczymy czy coś zrobią ;)

      1. Wiesz ja mam pełno przeróżnych szamponów,odżywek, balsamów,oliwek i innych cudów..wszystko do włosów kręconych..parę tubek oliwki do włosów w balsamie (firmy fructis) sprowadzonych z Jordanii..wszystko jest cacy jak ma mokre włosy zaraz po kąpieli..ma piękne sprężynki..ale na drugi dzień włosy się wysuszają i się kołtunią..dlatego najczęściej robię jej po prostu warkoczyki..teraz pomyślałam że obetne jej włosy przynajmniej do ramion..może będzie spokój na lato :)

        Co do genów,myślę że macie szanse na różne kombinacje, moje dzieci w 3/4 mają Arabskie geny i tylko w 1/4 Polskie ,więc szanse u mnie były jednoznaczne :) Chociaż..mój brat,który ma żonę Jordankę w 100% spłodził niebieskookiego blondyna! Mój mąż twierdzi że po prostu Jordańskie geny są słabe hehehe..może coś w tym jest..niby cechy recesywne (niebieskie oczy i blond włosy) ale się przebiły :) nigdy nic nie wiadomo..

        A do Dubai Health Authority dzwoniłaś w związku z brakiem maseczek czy czym? :)

        1. Niebieskie oczy się przebiły? Wow. To jest szansa. Bo ja mam przepis na idealne dziecko: ma mieć loki po tatusiu, ale miękkość i strukturę włosa po mnie, karnacje pomiędzy tatusiem a mną, oczy po mnie – zielone, ale za to jego długie, czarne, gęste rzęsy :D da się tak? ;)

          Do DHA w związku z tym, że szampon, którego używają wydaje mi się jest zakazany przez FDA, no i to szczypanie w oczy. Do tego część obsługi kaszlała, co tutaj jest raczej rzadkością, a mnie też ten zapach „drapał w gardle”. Myślę, że klientom to dużej szkody nie wyrządzi nawet jeśli jakieś świństwa powdychają przez godzinę, ale nie chciałabym być w skórze tych, co tam pracują po 8-10 godzin 6 dni w tygodniu.. wolę dmuchać na zimne, niż mieć na sumieniu bierność, jeśli by się okazało, że faktycznie jest tam jakiś problem..

  2. To chyba wiem, jakiego zabiegu będę szukać przy nastepnej wizycie u fryzjera, bo arzy mi się ujarzmienie mojej niesfornej grzywy, ach… a widać, że jest na to sposób ;)

  3. Nie wiem czy z tym przepisem na dziecko się uda..ale wiem że jakby dziecko nie wyglądało,dla Ciebie będzie idealne i zakochasz się od pierwszego wejrzenia :)

    Co do zgłoszenia sprawy do DHA to bardzo dobrze zrobiłaś!..szkoda ludzi,powinni się jakoś zabezpieczyć bo później mogą żałować..

  4. Na to cudo w keratyną namiawia mnie od co najmniej dówch lat zaprzyjaźnony stylista. Mam ten sam problem z nieujarzmionymi skrętami, jak Ty (miałaś, bo już nie masz ;-) U nas kosztuje to mega kasę, od 500 do 1 tys. złotych. Ciekawi mnie, ile Ty zapłaciłaś?

  5. Dobrze to sobie wykombinowałaś w takim razie :-) Mnie przerasta ta kasa, tym bardziej że efekt zaledwie na parę miesięcy… No ale za 290 dhs to i ja bym bez szermrania zrobiła :-)

  6. ja niestety zrobilam keratyne, nie wiedza z enie jest ona polecana dla rozjasnianych wczesniej wlosow, po zmyciu keratyny doslownie wypadla mi polowa wlosow, bylo to juz 8 miesiecy tmeu i dopiero teraz wlosy dochodza do siebie, byly po prostu spalone :(

Zostaw komentarz, będzie mi miło! :)

