Chłopcy i ich zabawki

Danuta Wawiłow pisała

„Gdzie się podziały moje daktyle?
Wyszedłem z domu tylko na chwilę!
Wyszedłem z domu wracam po chwili,
patrzę – o rety! Nie ma daktyli! ”

Dziś mogłabym sparafrazować:

Gdzie się podział porządek w domu?
Wyszłam jedynie na chwilkę z salonu!
Wyszłam z salonu, wracam po chwili,
patrzę – o rety! Mąż mój się sili!

A od siebie dodam:

Myślę – o rety! Rozum mu strajkuje!
On chyba stację kosmiczną buduje!

Pytam – kochanie? Dzwonić na pogotowie?
Odpowiada – nie trzeba. Zdjęcia sobie robię.

Wracam do sypialni, załamana stanem rzeczy,
Szukam pomocy na e-forum kobiecym.
Tam żony doświadczone dzielą się mądrością:
chłopcy zabawki darzą miłością.

Mali – tanie, co z plastyku są zrobione,
Duzi – w których całe pensje bywają topione.

salon, który jeszcze kilka godzin temu był salonem.. fotel stał.. dywanik leżał.. stolik na kawę miał swoje miejsce.. było gdzie kuśtykać o jednej kuli… dobrze chociaż, że większość tych zabawek jest pożyczona od „kolegów z piaskownicy”, a nie kupiona..

4 thoughts on “Chłopcy i ich zabawki

  1. ojej, ale fajnie… wiesz, że też mam książeczkę Danuty Wawiłow „Daktyle”?. Jest superowa. Ta łasica w dżinsowej spódnicy ha ha. co do reszty rymowanki – kochana, masz talent :). swoją drogą – ja, moja siostra i najmłodszy brat swego czasu też pisaliśmy wiele takich rymowanych wierszyków – np. o naszych psach, kotach etc.

    akcesoria fotograficzne typu tło, parasolki, lampy – u nas niestety SĄ kupione ;). ale cóż – i mali i duzi chłopcy kochają zabawki…

Zostaw komentarz, będzie mi miło! :)

