Wszystkiego najlepszego z okazji Międzynarodowego Dnia Pizzy!

Życzenia trochę spóźnione, gdyż dzień ten obchodziliśmy wczoraj. Nie zmienia to faktu, że świętowałam na całego pizzą dowiezioną do domu z tradycyjnej włoskiej pizzerii.

Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie to, że dawno temu, kiedy byłam małym, wiecznie głodnym i wiecznie brudzącym pieluchy niemowlakiem, zdiagnozowano u mnie celiakię.

W skrócie, nie mogę jeść niczego, co zawiera w sobie pszenicę, jęczmień, żyto i.owies (tu zdania są podzielone), chyba, że mąka zrobiona z tych zbóż zostanie laboratoryjnie oczyszczona z glutenu. Takiego małego białka, które sprawia, że zanikają moje kosmki jelitowe.

Tak więc przez całe moje życie, wszelkie pizze inne niż zrobione samodzielnie w domu, były zwyczajnie nieosiągalne. Da się z tym żyć, nie róbmy dramatu, ale zgodnie z ludzką naturą (zawsze, ale to zawsze, najbardziej pragniemy nieosiągalnego), przeżywałam katusze ilekroć zwęszyłam pizzę lub pizzerię.

W grudniu moje życie zmieniło się na lepsze.

800pizza, tradycyjna włoska pizzeria, robiąca pizzę ze składnikami sprowadzanymi z Włoch, na cienkim, chrupiącym tradycyjnym cieście, w tradycyjnym, drewnianym piecu wprowadziła do menu ciasto z mąki bezglutenowej! Taraaaam! Serwują również bezglutenowe lasagne, spaghetti i penne.

Gdyby więc czytał tego bloga jakiś inny bezglutek (podobno jest nas 1% społeczeństwa), po postawieniu nogi na Dubajskiej ziemi należy wejść na stronę 800pizza.ae, namierzyć najbliższą restaurację i gnać, gnać na wyżerkę.

Smacznego :)

PS. Tolerującym gluten smakoszom pizzy również polecam tę restaurację. Zachwalają ją wszyscy!

One thought on “Wszystkiego najlepszego z okazji Międzynarodowego Dnia Pizzy!

  1. W Emiratach w ogóle robią doskonałą pizzę! Pomijam fakt, że ta jest wyjątkowo dla uczuleniowców. Niech nam żyje pizza! Molto bene :-)

Zostaw komentarz, będzie mi miło! :)

